برق-قدرت

برق-قدرت

اینجا فقط از برق و الکترونیک و کامپیوتر حرف می زنیم
برق-قدرت

برق-قدرت

اینجا فقط از برق و الکترونیک و کامپیوتر حرف می زنیم

سوار کاری سریع وسبز


https://s18.picofile.com/file/8440412626/0222.jpg

چگونه می توان خودرویی تولید کرد که هم قدرتمند باشد و هم آلودگی اندکی تولید کند؟ برای طراحان سوئیسی راین اسپید و آلمانی بایر ماتریال ساینس پاسخ این چنین است؛ رژیم و تمرین. این دو شرکت تیم مشترکی برای ساخت خودرو راین اسپید اکساسیس تشکیل دادها ند. این خودرو به یک موتور کم وزن ولی پرقدرت از نوع وبر با جحم 750 سی سی مجهز شده است.این موتور دو سیلندر بوده و بر روی بدنه ساخته شده از ماکرولون پلی کربنات نصب شده است.

نتیجه این کار مشترک خودروی با وزن 750 کیلوگرم و قدرت 150 اسب بخار است که می تواند به سرعت 210 کیلومتر در ساعت دست پیداکند و صفر تا 100 آن 5 ثانیه می باشد. سوخت این خودرو اتانول ئی.85 است که آلودگی زیست محیطی اندکی دارد. موتور اکساسیس در هر کیلومتر 20 گرم دی اکسید کربن تولید می کند که 10 برابر کمتر از یک خودرو معمولی متوسط است.

مدیر ارشد راین اسپید ،فرانک ام رایندرکنخت، می گوید: برای اینکه میزان دی اکسید کربن تولید شده کمتر شود باید وزن خودرو را پایین تر بیاوریم که چنین کاری بدون استفاده از پلاستیک های مدرن محال است. او اضافه می کند: خودروهای سبز در شرایطی که خودمان انها را نفی می کنیم ساخته نمی شوند. در مقابل، آنها باید مفرح باشند وگرنه خریداری پیدانخواهند کرد. اکساسیس سومین خودرو مفهومی مشترک این دو شرکت می باشد.

اورس وگنر ، طراح موتور که شریک وبر در توسعه موتورهایی می باشد، می افزاید: پیشرانه اکساسیس کوچک سازی در خالص ترین وجه آن است. ما نه تنها از سد موتورهای بزرگ گذشتیم بلکه سیلندرهای اضافی را نیز کنارگذاشتیم. چرا، چون در این صورت موتور کوچکتر ولی خواستنی تری داشتیم که بازده بالاتری داشت و حجم سیلندر آن بزرگتر بود.

دفتر انرژی فدرال سوئیس این خودرو را به منظور مطالعه در زمینه سازه های سبک و بوم شناسی انتخاب کردهاست. بر طبق آژانس انرژی سوئیس کاهش وزن خودرو بهترین راه برای کاهش مصرف سوخت است.

مترجم:رضاکیانی موحد

منبع

http://www.powermag.com/coal/Global-Monitor-April-2007_181_p2.html

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد